woensdag 13 juni 2012

Quirky Dutch Summer - deel 1

Quirky Dutch Summer...dat is de naam van de zomerse uitdagingen die Marit voor belangstellenden heeft verzonnen. Nieuwsgierig ? Kijk dan even hier : http://www.maritspaperworld.com/blog/?p=6801 
Voor de eerste opdracht worden we uitgedaagd om de strijd met het grote witte papiervlak aan te gaan. Heerlijk om te doen, ik heb er twee gemaakt.

Eerst een dikke laag gesso aangebracht en daar een paar stukken verbandgaas in gedrukt. Vervolgens nog meer gesso over alles heen en laten drogen. Ik heb hier en daar de heattool gebruikt om wat blaasjes te krijgen.
 Colorwash gesprayed en daarna water en lekker laten druppelen. Ik heb 3 kleuren gebruikt : butterscotch, cranberry en wild plum. Na drogen een stencil (kippengaas) gebruikt en daar met witte paint dabber overheen gedept. Nu nog verzinnen wat ik er verder mee ga doen.

Bij de tweede heb ik stukken uit tijdschriften gescheurd en opgeplakt, daarna nog wat stukken tekst uit een boek. Hier gaat een dunne laag gesso overheen (staat niet op de foto).
 Met lyra krijt heb ik de achtergrond gekleurd en met een lotiondoekje wat uitgewreven. Ik heb rood, oranje, groen en blauw gebruikt. Vervolgens een mandarijnen-netje over mijn werk geplakt en met een zwarte paint dabber vlekken gemaakt. De cirkels heb ik gemaakt met behulp van gesoo en een dop.
Ik ben benieuwd wat de volgende opdracht zal zijn dus het wordt vervolgd ;-)

10 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een heerlijk geklieder zeg, worden uiteindelijk wel mooie achtergronden, leuk voor ATC tjes denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, was heerlijk om te doen. Maar hier ga ik weer een boekje van maken en het zal meer een Art Journal worden.

      Verwijderen
  2. Zier er weer o prachtig uit en ik kan me voorstellen dat het plezier gaf. De gesso en dan laten springen is zo leuk om te doen vind ik ook. Mooi de vele details.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er gaaf uit zeg.
    Je hebt je ok heerlijk uitgeleefd zo te zien.
    Vind ze super leuk en mooi.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je weer lekker bezig geweest Yvon...dit ziet er al zo leuk uit...ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je toch creatief en vindingrijk , je tweede achtergrond pag vind ik super mooi en ik vraag me af wat je der verder gaat mee doen , spannend, want ik ben nog niet zo ver gevorderd in the ART, dus kijk ik ernaar uit om weer eens iets bij te leren!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uitwerkingen weer, heerlijk he dat Marit dit doet!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat gaaf deze technieken, ben benieuwd hoe je het verder gaat uitwerken, ziet nu al veelbelovend uit.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yvonne, ook even langs deze weg, reageren, ik heb je reeds 2 mail gemaild, en blijkbaar komen mijn berichten niet aan bij jou, je ATC ligt netjes opzij, hoor, maar ik heb je adres nog niet!!!???als je me dat mailt kunnen we weer vooruit met onze ruil , ik heb gekozen voor Hinding 227, maar als je der nog andere maakt wil ik wel nog even wachten!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige resultaten, mijn vingers kriebelen al weer er mee aan de slag te gaan!
    Leuk met het verbandgaas in de gesso, mooi effect en een prachtige achtergrond. Ben benieuwd wat je daarmee gaat maken.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)