zaterdag 11 april 2015

Stitches

Coby heeft deze week de challenge bij Stampotique bedacht. We moeten stiksteken op een project verwerken. Nu staat mijn naaimachine op een wat ongemakkelijke plaats verstopt dus ik heb naald en draad gegrepen en handmatig wat steekjes op mijn kaart geprikt.
 De achtergrond had ik al eerder gemaakt maar was toen niet geschikt voor wat ik in mijn hoofd had. Hoe het is gemaakt weet ik niet meer precies maar er zit in ieder geval verf, witte spray, een stencil, modeling paste en goosebumps  op verwerkt. De zeemeermin heb ik zowel op de kaart als los gestempeld. Ik heb haar ingekleurd met distress markers: tumbled glass, faded jeans, mustard seed, wild honey en peacock feathers. Ook los de hoge hoed gestempeld en in dezelfde tinten gekleurd en bewerkt met clear embossingpoeder. De lijnen rondom Smushasha heb ik handmatig gestikt met een dubbele oranje draad. Tekst gestempeld met cobalt blue, uitgeknipt en opgeplakt. Met chipped sapphire de randen gesponst.
Gebruikte stempels:
- Smushasha
- Hat cube
- Word collage

8 opmerkingen:

  1. Oh this is fab Yvonne, I love how you have given her a hat! Thank you for joining in with our challenge again at Stampotique, and enjoy your weekend. Sue xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke kaart weer Yvonne en super leuk dat je weer bij de favorieten zat vorige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk Yvonne ! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad op het Art Specially event !
    Corrie x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Such a clever use of stitching! Thanks for joining us again at Stampotique.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a fab background! Really like how you used stitching. Thanks for joining us at Stampotique. Magda :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great job with the stitching on this and love how it stands out against your background. Thanks for joining us at Stampotique Designer's Challenge this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amazing work! The hat on her is so fun and the stitches are such a perfect accompaniment.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brilliant Yvonne! Love her with this hat.

    Thanks for joining us at Stampotique DC :)

    xx Arwen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)